Charakterystyka
1. Technik hotelarstwa – jako technik hotelarstwa zdobędziesz doświadczenie i umiejętności potrzebne do pracy w branży hotelarsko – turystycznej. Nauczymy Cię jak planować, organizować, koordynować i wykonywać usługi hotelarskie w obiekcie hotelarskim oraz jak w ich trakcie spełniać oczekiwania klienta. Dowiesz się jak przyjąć gości w obiekcie, kompleksowo ich obsłużyć w trakcie pobytu, wykwaterować z obiektu oraz rozliczyć koszty pobytu gości i przyjąć należność. Przygotujemy Cię do obsługi gości o specjalnym znaczeniu – typu VIP, CIP czy gości niepełnosprawnych. Po ukończeniu naszej szkoły będziesz wiedział jak fachowo organizować usługi dodatkowe: konferencyjne, turystyczne, rekreacyjno – sportowe, typu Wellness i SPA oraz okolicznościowe na specjalne zamówienie oraz prowadzić korespondencję z odbiorcami usług hotelarskich i obsługiwać sprzęt biurowy, korzystać z komputerowych programów użytkowych i hotelowych. Poradzisz sobie w najtrudniejszych sytuacjach i żaden hotelowy i turystyczny problem nie będzie dla Ciebie trudnym do rozwiązania.
2. Informacje dodatkowe
Uczniowie kierunku technik hotelarstwa uzyskują dodatkowo specjalizację: usługi turystyczne.
Szkoła realizuje liczne projekty finansowane z funduszy europejskich. Obecnie w ramach projektu „Dobry zawód – lepsza przyszłość” uczniowie odbywają płatne, miesięczne staże w renomowanych obiektach gastronomiczno-hotelarskich w regionie oraz zdobywają certyfikaty na organizowanych przez szkołę kursach baristycznych, barmańskich i kelnerskich.
W ramach współpracy z firmą Unity Line Sp. z o.o. uczniowie mogą odbywać ponadprogramowe, dwutygodniowe praktyki na promach: Gryf, Skania, Polonia.
Uczniowie realizują w zakresie rozszerzonym przedmioty: geografia i język angielski.
3. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia
Szkoła przygotowuje do egzaminu potwierdzającego dwie kwalifikacji w zawodzie:
Kwalifikacja 1:
HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie – egzamin z tej kwalifikacji odbywa się na koniec klasy trzeciej
Kwalifikacja 2:
HGT.06. Realizacja usług w recepcji– uczniowie zdają egzamin po pierwszym półroczu klasy piątej
4. Sylwetka absolwenta
W trakcie nauki uczeń nabędzie umiejętności:
- promocji oraz sprzedaży usług hotelarskich,
- obsługi gości w recepcji hotelu,
- rezerwacji usług hotelarskich,
- udzielania informacji turystycznej,
- rozliczania kosztów pobytu w hotelu,
- przygotowania sal okolicznościowych i konferencyjnych,
- przygotowywania i dekoracji potraw oraz napojów,
- stosowania technik nakrywania stołu,
- współpracy w zespole,
- komunikacji interpersonalnej,
- obsługi specjalistycznych programów komputerowych,
- prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Uczeń odbywa również 4 tygodniową praktykę zawodową w renomowanych hotelach.
5. Technik hotelarstwa znajdzie zatrudnienie w hotelach, motelach, pensjonatach, restauracjach, biurach podróży jako:
- recepcjonista,
- kelner,
- barman,
- pracownik służby pięter,
- pracownik służby parterowej,
- organizator usług cateringowych,
- pracownik ruchomej bazy hotelarskiej: lotniczej, morskiej, kolejowej,
- pracownik stowarzyszeń i organizacji hotelarskich i turystycznych.
- Absolwent może kontynuować i doskonalić swoje kwalifikacje w ramach studiów licencjackich i magisterskich, na kierunkach: turystyka i rekreacja, hotelarstwo lub innych oraz podnosić swoje kwalifikacje na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
- nowoczesne, świetnie wyposażone pracownie hotelarskie,
- nowocześnie wyposażone pracownie obsługi konsumenta,
- pracownie komputerowe,
- kształcenie praktyczne w renomowanych hotelach i zakładach gastronomicznych.



